چگونگی پیدا کردن بک لینک سایت های رقیب!

نحوه یافتن بک لینک

چگونه بک لینک پیدا کنیم ؟

به جدیدترین سری آموزشی ما خوش آمدید! در این آموزش , برایان چایلد (از مدیران وبسایت موز) وبمستران را با ابزار مورد نیاز برای موفقیت در سئو آشنا خواهد کرد. در این مقاله او نحوه استفاده از Link Explorer را برای یافتن فرصت های ایجاد لینک بر اساس لینک های ورودی خارجی رقبا آموزش میدهد . مقاله ی زیر را مطالعه کنید و سطح دانش خود را ارتقا دهید.

 

در کلاسهای آموزشی سئو Moz ، ما در مورد چگونگی شناسایی و اولویت بندی منابع بک لینک با استفاده از چندین ابزار صحبت می کنیم. یکی از راهکارهای سریع یافتن سایت هایی که دامین اتوریتی (Domain Authority) بالا دارند و سابقه پیوند به صفحات مربوط به موضوع شما را دارند، مطالعه بک لینکهای رقبا است. این کار به خوبی در Bootcamp سئو مورد پوشش قرار می گیرد.

 

در این مقاله ، من به شما نشان می دهم که چگونه می توانید لیستی از “بک لینک های رقبا” را بدست آورید و از آن برای هدف گذاری فعالیت ها استفاده کنید. برای انجام این کار باید فرض بر این بگذارید که قبلاً در مورد کلید واژه ها تحقیق کرده اید و رقبای خود را که در نتایج جستجوی رتبه خوبی دارند را شناسایی کرده اید. برای آنالیز زیر از این رقبا استفاده کنید.

 

چگونه بک لینک ها را پیدا و بررسی کنیم ؟

مرحله 1: به Link Explorer بروید :

برای افرادی که با Link Explorer آشنایی ندارند باید بگویم که  Link Explorer بررسی کننده بک لینک جهانی سایت موز (moz) است که برای تحقیق در مورد لینک پروفایل هر سایتی در اینترنت از آن استفاده می شود. این ابزار کیفیت لینک های ورودی را با استفاده از معیارهایی مانند پیج اتوریتی (Page Authority) و دامین اتوریتی (Domain Authority) و Spam Score به شما نشان می دهد. شما می توانید با نسخه رایگان این ابزار تحقیقات زیادی در مورد بک لینک انجام دهید ، اما برای استفاده از تمام قابلیت های آن به دسترسی کامل نیاز دارید. شما می توانید از نسخه آزمایشی 30 روزه Moz Pro به صورت رایگان استفاده کنید.

 

مرحله 2: URL رقیب خود را وارد کنید :

پیشنهاد می کنم سایت رقیب خود را در یک پنجره مرورگر باز کنید و سپس URL را کپی کنید. با این کار هرگونه خطای املایی و احتمال تایپ نادرست نام دامنه کاهش یابد. نمونه ای از یک خطای معمول اضافه کردن “www” به هر URL است.

 

مرحله 3: به زبانه ” Inbound Links ” بروید :

زبانه Inbound Links تمام صفحاتی که به وب سایت رقیب شما پیوند دارند را نشان می دهد. به منظور شناسایی منابع پیوندهایی که به پیوند ارزش داده اند ، پارامترهای زیر را تعیین کرده ام : Link type – Follow, Links Status – Active. اینها همگی بک لینک های خارجی با ارزش سایت رقیب شما را به شما نشان می دهد.

 

مرحله 4: داده های بک لینک را به .csv تبدیل کنید :

اکثر گزارشات در Link Explorer به شما امکان تبدیل به .csv را می دهند. نتایج را ذخیره کنید و سپس این کار را برای سایر رقبای خود تکرار کنید.

 

مرحله 5: نتایج بک لینک csv. همه رقبای خود را گرد آوری کنید :

پس از اینکه به کمک Link Explorer نتایج 5-10 رقبای برتر خود را بدست آوردید، آنها را در یک صفحه وارد کنید.

 

مرحله 6: همه ی بک لینک ها را براساس Page Authority مرتب کنید :

Page Authority یک مقیاس 1-100 است که توسط Moz ایجاد شده است و بر اساس درک ما از عوامل مهم رتبه بندی ، احتمال توانایی یک صفحه برای دیده شدن در نتایج را بررسی می کند. هر چه عدد بزرگتری را به دست آورید به این معنی است که صفحه معتبرتر است و از این رو صفحه ی شما احتمال کسب رتبه بالاتری را دارد. Page Authority بالاتر نیز ارزش بالاتر لینک های سایت رقیب شما مشخص می کنند. از Page Authority به عنوان معیارهای مرتب سازی خود استفاده کنید.

 

مرحله 7: تمام سایت های لینک شده را بررسی کنید :

اکنون لیست بزرگی از سایت هایی را در اختیار دارید که با توجه به کلمات کلیدی مورد نظر شما به سایت رقیب شما لینک ایجاد کرده اند. لیست Page Authority های بالا را بررسی کنید و به دنبال سایت ها یا مؤلفانی باشید که مرتباً ظاهر شده اند. اکنون شما میتوانید با استفاده از شناسایی ادرس این سایت ها با مدیریت هر سایت تماس گرفته و برای تبلیغات و سفارش بک لینک اقدام نمایید .