چگونه می توان آنالیز کلمات کلیدی را انجام داد؟

اولین چیزی که یک متخصص سئو باید در آن تخصص داشته باشد آنالیز کلمات کلیدی است. ایجاد محتوا بدون تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هیچ سودی برای سایت نخواهد داشت. محتوای شما آنطور که می خواهید در صفحه نتایج جستجو لیست نمی شود و سایت شما بازدید کننده ای نخواهد داشت. انتخاب کلمات کلیدی مناسب رتبه سایت شما را در فهرست نتایج گوگل افزایش می دهد.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی باید شامل کلمه یا کلماتی باشد که به عنوان پلی بین سایت شما و بازدیدکنندگان و مخاطبین عمل کند و به طور همزمان به درک ربات های موتور جستجو از موضوع کلی سایت شما کمک کند.

قبل از اینکه به پاسخ این سوال که چگونه می توان آنالیز کلمات کلیدی را انجام داد بپردازیم،لازم است تا توضیحی در مورد انواع کلمات کلیدی ارائه دهیم:

کلمات کلیدی دم کوتاه و حجم جستجو

حجم جستجوی کلمات دم کوتاه بسیار زیاد است. علاوه بر حجم بالای جستجوی این کلمات، سطح رقابت بر سر کسب رتبه برای این کلمات نیز قوی است. به همین دلیل است که کسب و کارها هنگام انتخاب کلمات کلیدی کوتاه در فرآیند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی دچار اشتباه می شوند.

وقتی در ابتدا تمرکز خود را بر روی استفاده از کلمات کلیدی دم کوتاه میگذارید یعنی با بسیاری از سایت های معتبر رقابت می کنید و می خواهید در صفحه نتایج جستجو بالاتر از آن ها قرار گیرید.به عنوان مثال، فرض کنید شرکتی که کفش می فروشد، می خواهد در انتخاب کلمه کلیدی روی کلمات کلیدی دم کوتاه تمرکز کند. اگر بخواهد در کلمه کفش محتوا تولید کند و از این کلمه ترافیک بگیرد، با شکست مواجه خواهد شد.

برای مثال فرض کنیم حجم جستجوی کلمه کفش 133 هزار است و یک کلمه کلیدی در مقیاس کوتاه با رقابت بالا است. برای سایتی که به تازگی شروع به کار کرده است،استفاده از این کلمه در ابتدا نتیجه ای در بر نخواهد داشت. زیرا رقبای این بخش عموماً سایت‌های تجارت الکترونیک در ساختاری اقتدارگرا هستند و سایت‌هایی هستند که توسط کاربران زیادی شناخته می‌شوند.بنابراین بهترین راهکار اینست که از کلمات کلیدی دم بلند که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم استفاده کنید :

کلمات کلیدی دم بلند و حجم جستجو

در کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجو بسیار کمتر از کلمات کلیدی دم کوتاه است.کلمات کلیدی طولانی شامل کلماتی هستند که فرصت هایی را برای شما و سایت شما برای کسب رتبه در گوگل با سرعت بیشتر ایجاد می کنند. اکثریت قریب به اتفاق سایت هایی که امروزه از موفقیت زیادی در حوزه وب برخوردارند و بازدیدکنندگان زیادی دارند ، ابتدا کار خود را با همین کلمات شروع کرده اند.

در مثال قبلی کلمه کفش را یک کلمه کلیدی دم کوتاه معرفی کردیم ، در همین مثال کلمات کلیدی دم بلند را می توان به عبارات خرید کفش ورزشی ، فروشگاه کفش در تهران ، خرید کفش راحتی ارزان و مواردی از این قبیل تقسیم کرد.

یکی از مزایای استفاده از کلمات کلیدی دم بلند کسب ترافیک ارگانیک است ، به این معنی که اگر کسی عبارت خرید کفش راحتی ارزان را جست و جو کند و وارد وبسایت شما شود ، به احتمال بسیار زیاد برای خرید وارد وبسایت شده و اگر محصولات خوبی ارائه دهید حتما از شما خرید خواهد کرد.

اما اگر کسی با عبارت کفش وارد یک وبسایت شود ، پتانسیل تبدیل شدن به خریدار بسیار کمتر خواهد بود.

از طرفی ترافیک ارگانیک باعث سئو سایت می شود که به موجب آن رشد بیشتر بازدیدکنندگان سایت را در پی خواهد داشت.

کلمات و واژه های کلیدی LSI 

ربات‌های گوگل متوجه می‌شوند که برخی از کلمات بیشتر با هم در فرآیند نمایه‌سازی استفاده می‌شوند و اگرچه این کلمات پرکاربردترین کلمات نیستند، اما پاسخگوی نیاز کاربران هستند و کلمات را به صورت معنایی می‌بینند.وقتی یکی از کلمات مرتبط با این پیوند معنایی جستجو می شود، حتی اگر کلمه جستجو شده در صفحه نباشد، گوگل آن صفحه را به کاربر نشان می دهد زیرا پیوند معنایی وجود دارد.

بهترین مثال از کلمه کلیدی LSI به شرح زیر است:

می خواهیم متنی در مورد طلا بنویسیم و به تعریف طلا در آن بپردازیم.در این متن استفاده از عبارت ” فلز گرانبهای زرد ” به گوگل سیگنال می دهد که سایتی که این مطلب را منتشر کرده است به مسائل مربوط به LSI توجه می‌کند و با در نظر گرفتن تجربه کاربری ، فقط قصد کسب رتبه با تولید محتوایی سرشار از یک نوع کلمه کلیدی وجود ندارد.این موضوع باعث افزایش رتبه سایت خواهد شد.

نحوه آنالیز کلمات کلیدی 

در قسمت قبل توضیحاتی را راجع به کلمات کلیدی دم بلند و دم کوتاه ارائه کردیم.اما برای استفاده از این کلمات ابتدا باید تحقیق و تجزیه و تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی را انجام دهیم.به وسیله آنالیز کلمات کلیدی میفهمیم که مخاطبان هدف ما چگونه محصولات، خدمات یا اطلاعات را جستجو خواهند کرد. پاسخ به این سوال گام مهمی در تحقیق کلمات کلیدی است.

تشخیص کلمات کلیدی با پیشنهادات گوگل

یکی از روش هایی که کاربردی ترین و موفق ترین داده ها را در تشخیص کلمات کلیدی ارائه می دهد، عبارت های پیشنهادی در جستجوهای انجام شده از طریق موتور جستجوی گوگل است. برای مثال کلمه “کفش مردانه” را به عنوان کلمه کلیدی خود در صفحه نتایج جستجو بنویسیم و به کلمات پیشنهادی در قسمت پایین صفحه که به عنوان جست و جو های مرتبط شناخته می شود نگاه کنیم :

تشخیص کلمات کلیدی با پیشنهادات گوگل

در این قسمت گوگل بیشترین نتایج جستجو شده ی مرتبط با جست و جوی شما توسط کاربران را در اینجا نشان می دهد.

می توانید برای هر یک از این عبارات یک محتوای مجزا در سایت منتشر کنید و یا از این عبارات در مطالب مختلف سایت خود استفاده کنید.

یکی راه دیگر تشخیص کلمات کلیدی با پیشنهادات گوگل این است که در کادر جست و جوی گوگل عبارتی را تایپ کنید و بدون آنکه گزینه جست و جو را بزنید علامت * را به آخر جست و جوی خود اضافه کنید:

تشخیص کلمات کلیدی با پیشنهادات گوگل

گوگل بدین نحود به ما پیشنهادهای کلمه کلیدی معنایی می دهد که کاربران در انتهای کلمه مربوطه جستجو کردند.

حال گزینه ی مردانه را حذف کرده و با کلمه ی کفش همین کار را انجام دهید :

تشخیص کلمات کلیدی با پیشنهادات گوگل

همین روند را با عبارات مرتبط با کفش مانند خرید کفش تکرار کنید :

تشخیص کلمات کلیدی با پیشنهادات گوگل

این کلمات را در یک فایل متنی ذخیره کنید و هنگام تولید محتوا از این کلمات در مطالب خود استفاده کنید.

با استفاده از گوگل ترند نیز می توانید آنالیز کلمات کلیدی را انجام دهید.

این سه راه یکی از مؤثر ترین و ساده ترین راه های تجزیه و تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید تا در زمینه سئو و کسب رتبه خوب در گوگل موفق شوید.

 

 

بهترین سایت های خرید بک لینک ارزان