سئو وردپرس چیست ؟ چگونه انجام می شود؟

وردپرس، یکی از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان، بدون شک یکی از بهترین پلتفرم ها در بسیاری از موضوعات مختلف، به ویژه سئو ، با مزیت تجربه کاربری آسانی که نسبت به افزونه ها ارائه می دهد، می باشد.

وردپرس یکی از رایج ترین و نسبتا ساده ترین پلتفرم های مدیریت محتوا در جهان است که در 38.8 درصد از سایت های منتشر شده در جهان استفاده می شود. شما به راحتی می توانید سایت خود را به وسیله آن مدیریت کنید و به بسیاری از اسناد مرتبط با مدیریت وب سایت دسترسی پیدا کنید.

برخلاف وب‌سایت‌هایی که با زیرساخت X تهیه شده‌اند، از آنجایی که اسناد زیادی در اینترنت در رابطه با استفاده از زیرساخت‌های وردپرس وجود دارد، می‌توانید با استفاده از اسناد مربوطه، وب‌سایت خود را بسیار راحت‌تر مدیریت و بهینه کنید.

سئو وردپرس چیست؟
سئوی وردپرس نامی کلی است که به فرآیندهای اعمال سئو در زیرساخت‌های وردپرس داده می‌شود که یکی از مهمترین ارکان استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که باید به کار گرفته شود تا یک سایت در رقابت بین‌سایتی روزافزون پیشتاز باشد.

مهمترین تفاوتی که فرآیندهای سئو وردپرس را از زیرساخت های کدنویسی کلاسیک جدا می کند، بهره مندی از افزونه هایی است که کار شما را در فرایندهای سئو کاملاً خودکار می کنند. در این مرحله، اگرچه وردپرس به تنهایی در ساختاری نیست که بتواند فرآیندهای سئو را کامل کند، اما می توانید با استفاده از افزونه های پولی و رایگان وردپرس، بسیاری از فرآیندهای فنی را که به ویژه در فرآیندهای سئو باید پیاده سازی شوند، با چند کلیک و ردیابی اسناد پیاده سازی کنید.

انتخاب قالب های وردپرس سازگار با سئو

هنگامی که برای اولین بار وردپرس را نصب می کنید، تم شما به عنوان یک تم پیش فرض وردپرس قرار می گیرد. این قالب که وردپرس به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد، از نظر ساختار نسبتا روان است، اما از نظر UX و طراحی در مقایسه با تم های پولی ضعیف است.

در داخل اکوسیستم وردپرس می توانید تم های زیادی را بیابید که از این طریق به صورت رایگان به کاربران ارائه می شوند، اما از آنجایی که اکثر این قالب ها برای سایت های انگلیسی زبان ساخته شده اند ، بهتر است از یک سایت فروش قالب ، یک تم وردپرس فارسی سازی شده خریداری کنید.

قالب سازگار با سئو قالبی است که موارد زیر در آن رعایت شده باشد :

  • از نظر سرعت قوی باشد
  • قابلیت استفاده خوبی داشته باشد
  • امکان سفارشی سازی بخش های مختلف آن وجود داشته باشد
  • ظاهری زیبا داشته باشد
  • با موبایل سازگار باشد
  • با انواع مرورگرها سازگار باشد
  • فونت های مختلف فارسی را پوشش دهد

به طور کلی در زمان انتخاب تم باید به موضوعاتی که در اینجااشاره کردیم حداکثر توجه را داشته باشید و تم هایی را انتخاب کنید که از این معیارها نمره کامل بگیرند.

نصب افزونه

در مرحله بعد باید افزونه هایی را نصب کنید که به شما در زمینه سئو سایت راهنمایی ارائه می دهند:

افزونه‌های سئو یکی از مهم‌ترین افزونه‌هایی هستند که کار شما را در حین انجام سئو در زیرساخت وردپرس آسان‌تر می‌کنند. افزونه‌های سئو که توسط بسیاری از متخصصان توصیه می‌شود، به شما امکان می‌دهند مناطقی مانند ایجاد دستی در بسیاری از زیرساخت‌ها (نقشه‌های سایت، متا تگ‌ها و…) را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر کنترل کنید.

متداول ترین افزونه های سئو در سایت های وردپرسی عبارتند از:

  • Yoast SEO
  • SEO All-in-One

 

 

این 2 افزونه موفق ترین افزونه های سئو هستند که در اکثر سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویرایش لینک های داخلی

یکی از رایج ترین اشتباهات در سایت های وردپرسی ورود محتوا به سایت بدون تنظیم صحیح ساختار لینک URL سایت و سپس نیاز به بهینه سازی URL سایت و به وجود آمدن هزینه های اضافی است.

برای جلوگیری از این مشکل،باید تنظیمات پیوندهای ثابت سایت خود را بهینه کنید و ساختار URL سایت خود را برای فرمت سئو پسند مناسب کنید.

برای ویرایش تنظیمات پیوند ثابت خود در سایت های وردپرسی، باید از طریق منوی مدیریت وردپرس روی گزینه تنظیمات کلیک کرده و سپس گزینه پیوندهای یکتا را انتخاب کنید تا به صفحه تنظیمات پیوندهای یکتای سایت بروید.

سپس در پنجره ای که باز می شود، قسمت تنظیمات عمومی ناحیه ای است که ساختار url سایت شما تعیین می شود. در اینجا می توانید آدرس های URL سایت خود را بر اساس روز و ماه، عددی، نام روز و ساختارهای خاص مختلف نشان دهید.

ایجاد نقشه سایت XML

نقشه سایت XML یک فایل کد در وب سرور است که هر صفحه از وب سایت شما را شامل می شود. نقشه سایت XML برای کمک به موتورهای جستجو برای یافتن، ارزیابی و رتبه بندی محتوای سایت استفاده می شود. نقشه های سایت، که به طور فعال توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند، به ویژه در تعیین سریع تغییرات ایجاد شده در سایت، یک سند درون سایت هستند که بدون توجه به زیرساخت باید در همه وب سایت ها یافت شوند.

اگر دانش کدنویسی گسترده ای ندارید و نمی خواهید نقشه سایت XML خود را به صورت دستی ایجاد کنید، ساده ترین گزینه نصب یک افزونه مانند Yoast SEO یا افزونه ای است که به تولید نقشه سایت مانند Google XML Sitemaps کمک می کند، که نقشه سایت شما را تولید می کند. وقتی هر یک از افزونه های مفید سئو سایت را که در قسمت بالای سایت به آنها اشاره کردیم را فعال می کنید، افزونه های مرتبط به طور خودکار نقشه سایت شما را با توجه به به روز رسانی هایی که در سایت خود انجام می دهید به روز می کنند.

برای سفارش سئو وردپرس می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به وبسایت ما مراجعه کنید :

پشتیبان و سئو کار سایت ودرپرسی + خرید بک لینک قوی