از دست دادن رنک و کاهش رتبه سایت در نتایج گوگل

در حالی که در حال تلاش برای افزایش رتبه خود در گوگل هستید ، ممکن است با وجود این تلاش ها رتبه خود را از دست بدهید و با کاهش رتبه در نتایج گوگل مواجه شوید.برای آنکه بتوانید ممجددا به رتبه مورد نظر خود دست یابید باید علت این کاهش رتبه که به یکباره رخ داده است را بررسی کرده و با ارزیابی دقیق موارد زیر متوجه شوید که سایت شما در معرض چه وضعیتی قرار گرفته است.

دلایل از دست دادن رتبه در گوگل :

به روز رسانی الگوریتم گوگل : 39%
کاهش بک لینک : 24%
افزایش قدرت وبسایت های رقیب که رتبه ای پایین تر داشتند : 11%
تغییرات عنوان : 9%
سئو منفی : 6%
تغییرات تم و قالب سایت : 4%
به روز رسانی محتوا : 3%
مشکلات سرور : 2%

به روز رسانی الگوریتم گوگل
از آنجایی که این به روز رسانی ها که در دوره های خاصی انجام می شود،بنابراین رایج ترین علت کاهش رتبه در گوگل انجام این بروزرسانی ها توسط گوگل برای افزایش کیفیت و عملکرد موتور جست و جو است.

کاهش بک لینک
کاهش بک لینک دلیل مهم دیگری برای کاهش رتبه سایت است که عموماً مورد توجه قرار نمی گیرد.در این مورد ممکن است لینک هایی که قبلن خریداری کرده و یا دریافت کردید ، از سایت ها حذف شده باشند،به این ترتیب رتبه ای که توسط این بک لینک ها بدست آوردید را از دست خواهید داد. بهترین راه برای بررسی بک لینک های حذف شده در وبسایت Ahrefs.com است.

افزایش قدرت وبسایت های رقیب که رتبه ای پایین تر داشتند
سایت‌هایی که در رتبه پایین‌تر شما قرار دارند همواره در حال تلاش برای کسب رتبه بالاتر در فهرست نتایج هستند ، این وبسایت ها با انتشار محتوای مناسب سئو و ایجاد بک لینک های قوی هر لحظه امکان دارد با کسب جایگاه فعلی شما ، رتبه سایت شما را در نتایج کاهش دهند.

تغییرات عنوان
اگرچه تغییرات متاتگ ها بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر نمی‌گذارد، اما می‌تواند بر میزان جذب بازدیدکننده به سایت تأثیر بگذارد که کاهش بازدیدکنندگان سایت می‌تواند منجر به از دست دادن رتبه‌ سایت شود.

سئو منفی
سئو منفی شامل کارهایی می شود که رقبای شما می توانند برای پایین آوردن رتبه سایت شما در فهرست نتایج انجام دهند.در واقع رقبای شما با ساخت لینک های بی کیفیت برای سایت شما است و ارسال شکایت به گوگل برای کپی بودن محتوا. بهترین راه برای فهمیدن این که رقبا برای سایت شما از سئو منفی استفاده کرده اند یا نه اینست که لینک هایی که از طریق کنسول جستجوی گوگل به سایت شما می آیند و با کدام کلمات پیوند داده شده اند را بررسی کنید.

تغییرات تم
تم یا پوسته ها از نظر سئو در سایت اهمیت زیادی دارند. بنابراین، مضامینی که ساختار بهتری ندارند ممکن است باعث افت شما شوند.بنابراین در صورت امکان پس از افزایش رتبه ، پوسته سایت خود را تغییر ندهید و یا با پوسته هایی را نصب کنید که از نظر سئو بهینه باشند.

به روز رسانی محتوا
اگر سایت خود را با محتوای نامرتبط با کلمه کلیدی خود به روز کنید، احتمالاً دچار افت رتبه خواهید شد.

بروزرسانی محتوا یعنی اضافه کردن بی دلیل و استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوایی که قبلن انتشار یافته است.

مشکلات سرور
مشکلات سرور می توانند مانع از ایندکس سایت و بررسی سایت توسط ربات های گوگل شوند و همین امر ممکن است باعث کاهش رتبه سایت شما بوهد باشد.

چگونه کاهش رتبه سایت در گوگل را جبران کنیم ؟ 

همانطور که گفتیم ، کاهش رتبه سایت در گوگل علت های مختلفی دارد، برای افزایش رتبه مجدد سایت باید ابتدا بررسی شود که کدام موضوع باعث کاهش رتبه شده و با حل آن مشکل دوباره تلاش کرد تا سایت جایگاه خوبی را در فهرست نتایج جست و جوی گوگل و یا دیگر موتورهای جست و جو بدست آورد.در موارد پیچیده تر کمک گرفتن از یک سئو کار می تواند به بازیابی رتبه ی از دست رفته کمک کند.