چگونه یک محتوای با کیفیت برای سایت بنویسیم ؟

در دنیای دیجیتال امروزی، محتوا همه چیز است . از محتوای نوشتاری تا صوتی، از تصویری تا ویدیویی، همه چیز در محیط اینترنت محتواست! با این حال، این واقعیت که اغلب محتوایی که منتشر می شود شبیه یا کپی هایی از یکدیگر هستند و تعداد آنها به میلیاردها یا حتی تریلیون ها می رسد، ما را به جستجوی “محتوای با کیفیت ” سوق می دهد.

محتوای خوب چیست ؟

یک سئو کار می داند محتوای مناسب وبسایت چه محتواییست.محتوای خوب از نظر گوگل ساختاری دارد که تفاوت کیفیت را با سایر محتواها نشان می دهد. نرم افزار ربات موتورهای جستجو که عنکبوت یا خزنده نامیده می شود، می تواند چنین محتوایی را راحت تر از سایر مطالب اسکن کرده و داده های آنها را پردازش کند.
یکی از بزرگترین تفاوت های چنین محتوایی با سایر مطالب ساده این است که دقیقاً اطلاعات مورد نظر کاربر را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

هنگام نوشتن یک محتوای با کیفیت برای سایت ، نه تنها در فرم بلکه در جزئیات محتوا و اطلاعاتی که به خواننده می دهد نیز بسیار دقت می شود.

تهیه مقالات مناسب وبسایت به ویژه در تبلیغات مبتنی بر کلمات کلیدی وب سایت ها در موتورهای جستجو موثر است.محتوای خوب و جامع همیشه شما را چند قدم جلوتر از رقبایی که در اینترنت دارید خواهد برد.

به طور خلاصه، ترجیح دادن رضایت کاربر در هنگام تولید محتوا، کلید دستیابی به رتبه برتر و مخاطب هدف در موتورهای جستجو است.

برای نوشتن محتوای با کیفیت برای سایت ، تسلط بر محتوایی که قرار است نوشته شود و تحقیق و کسب اطلاعات کافی در مورد آن ضروری است.اولین شرط نوشتن یک مقاله مناسب سئو و کاربر پسند این است که کاملا منحصر به فرد باشد.

یک محتوای خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

اصالت
محتوای اصلی به ویژه از نظر منحصر به فرد بودن آن در چشم موتورهای جستجو بسیار مهم است. گوگل اکنون تمام به‌روزرسانی‌های الگوریتم جدید خود را بر اساس استانداردهای اصالت محتوا و کیفیت انجام می‌دهد. این امر مسئولیت هایی را به نویسنده و کاربر در سایت برای منحصر به فرد بودن محتوا تحمیل می کند. محتوای تکراری، به خصوص اگر بدون اجازه سایر وب سایت ها منتشر شده باشد، بیشتر از اینکه مفید باشد، به وبسایت و رتبه وبسایت آسیب می رساند.

خوانایی
در هنگام تولید محتوای متنی باید به استفاده صحیح و مناسب از علائم نگارشی توجه کنیم. به لطف علائم نگارشی، انتقال آنچه که متن می خواهد به طرف مقابل تحویل دهد، بدون استفاده از کلمات زیاد یا توضیح دادن، بسیار ساده خواهد شد. خوانایی مهم ترین موضوع در این زمینه است ، می توان با ارائه کلمات ساده و جملات منظم ، رضایت بازدیدکنندگان سایت را بدست آورد.

تسلط و شایستگی
درست است که نویسندگان محتوا نمی توانند درباره هر موضوعی که می نویسند، اطلاعاتی با جزئیات کامل داشته باشند، اما مهم است که محتوانویسان تحقیقات مقدماتی را در مورد محتوایی که می نویسند انجام دهند،به این ترتیب فرد نویسنده باید مطالبی را به صورت پراکنده برای آماده سازی اولیه جهت تولید محتوا از سایر وبسایت ها و مقالات جمع آوری کند. گردآوری این اطلاعات از منابع مختلف نیز از نظر تفسیر و اصالت خود نویسنده بسیار حائز اهمیت است.

ترتیب محتوا
هر کاربری که در اینترنت جست و جو می کند دوست دارد در اسرع وقت به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.محتوای خوب محتوایی متشکل از سه بخش مقدمه ، محتوای اصلی و نتیجه گیری است.

در مقدمه دلیل نگارش مطالب و آنچه را که خواننده در این مطلب می تواند بیابد را توضیح دهید.بخش محتوای اصلی در واقع مهمترین قسمت برای کاربران است. در این بخش، اطلاعات باید شامل توضیحات کلی و اطلاعات مورد نیاز پرسشگران موتورهای جست و جو باشد.

در بخش محتوای اصلی بسیار ضروری است که این بخش خواننده را به گونه ای روشن کند که هیچ علامت سوالی در ذهن او و همچنین اطلاعاتی که به دنبال آن است باقی نماند.در غیر این صورت کاربران سایت خود را با رفتن آن ها به سایت های رقیب از دست خواهید داد.

بخش نتیجه گیری نیز باید با پیام های روشنی به خواننده منتقل کند که در کل محتوا چه مطالبی ارائه شده و به چه نکاتی اشاره شده است.

اصول تکنیک در محتوا
برخی از مسائل فنی که باید برای محتوای سازگار با سئو به آن توجه کنید، جزئیاتی است که موتور جستجوی گوگل به آن ها اهمیت ویژه ای می دهد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

استفاده از کلمه کلیدی:
استفاده از کلمات کلیدی در محتوا برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. اما تجهیز محتوا به این کلمات زیاد تر از حد مورد نیاز ، بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.
در عین حال، استفاده غیر ضروری و مکرر از یک کلمه کلیدی در محتوا حتی ممکن است باعث شود که یک مطلب به عنوان محتوای هرزنامه شناخته شود که منجر به جریمه گوگل خواهد شد.

اینجاست که بحث چگالی کلمات کلیدی به وجود می آید ، بهترین چگالی کلمات کلیدی استفاده یک یا دوبار از کلمه کلیدی در هر صد کلمه ی محتوا است.

یعنی باید دقت کرد که حداقل 1 تا 2 بار در هر 100 کلمه از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد. به این ترتیب هم کیفیت محتوا افت نمی کند و هم شکل کاملاً معنی دار محتوا در موتورهای جستجو باعث شناخته شدن محتوا به عنوان مطلب اسپم نمی شود.

استفاده از تیتر یا استفاده از تگ های H1، H2، H3
ترتیب H1-H2-H3 نشان دهنده اندازه و ترتیب تیتر هایی است که در محتوا استفاده خواهید کرد. این نوع محتوا به خصوص در سایت های خبری که تولید محتوای روزانه بسیار رایج است استفاده می شود.

H1 عنوان اصلی است H2 برای مطلب زیر مجموعه H1 است و H3 نیز برای عنوان فرعی سوم یا نتیجه گیری است.

سعی کنید عناوین اصلی و فرعی محتوا کمتر از 3 کلمه نباشند و چیزی حدود 8-12 کلمه باشند.
کلمه کلیدی مطلب خود را در عنوان اصلی قرار دهید.
کلمه کلیدی خود را در اولین پاراگراف مطلب قرار دهید.
محتوایی کمتر از 600 کلمه تولید نکنید.

به این صورت هم سلسله مراتب محتوا و هم کیفیت آن در یکپارچگی محتوا حفظ می شود.

سئو وبسایت چیست ؟

پشتیبانی بصری
جذاب ترین جنبه محتوای نوشتاری محتواییست که از سایر اشکال محتوا در آن استفاده شده باشد.گاهی 1 عکس می تواند به وضوح ده ها هزار کلمه معادل یک احساس بصری را منتقل کند، بنابراین در محتوای وبسایت باید از تصاویر مرتبط استفاده شود.
استفاده از کلمات کلیدی نیز در تصاویر توصیه می شود،به این ترتیب می توانید از فهرست نتایج تصاویر گوگل نیز به سایت خود بازدیدکننده جذب کنید.

 

خرید بک لینک با کیفیت