محتوای خوب برای وبسایت چه محتوایی است ؟

تولید محتوای سایت بهترین ابزار برای بدست آوردن موفقیت در حوزه وب است.یکی از دلایل عدم موفقیت وبسایت ها و شرکت ها در حوزه دیجیتال ، عدم توجه کافی به کیفیت محتوای وبسایت است.در واقع این شرکت ها اغلب برای طراحی سایت هزینه های زیادی صرف می کنند اما هنگام تولید محتوا اغلب سعی می کنند تولید محتوای سایت خود را به افرادی که نویسندگی ضعیفی دارند محول کنند تا پول کمتری برای تولید محتوا پرداخت کنند.

این در حالیست که محتوای وبسایت مهم ترین قسمت یک وبسایت است و تاثیر شگرفی بر جذب مخاطبین و افزایش بازدیدکنندگان سایت دارد.محتوا همچنین به کسب رتبه خوب در گوگل کمک زیادی می کند.

سئو وب سایت

 

محتوای خوب برای وبسایت چه محتوایی است ؟

محتوای خوب محتواییست که در تولید آن دو عامل بسیار مهم در نظر گرفته شود:

  1. الگوریتم موتور جست و جو
  2. اثر بخشی روی کاربران

در نظر گرفتن عامل الگوریتم موتور جست و جو سبب می شود سایت شما به مرور زمان در موتورهای جست و جویی مانند گوگل رتبه خوبی کسب کند و بدین وسیله بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد.

عامل اثر بخشی روی کاربران نیز از طرفی سبب افزایش ترافیک سایت می شود،به کاهش نرخ پرش کمک می کند و نرخ تبدیل را نیز افزایش می دهد ، که همه این عوامل موجب فروش بیشتر برای وبسایت های شرکتی می شود.

هر یک از این دو عامل دارای جزییاتیست که باید به ان ها توجه کرده و استراتژی های مرتبط با این دو عامل را در خود سایت پیاده سازی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

استراتژی جلب رضایت موتورهای جست و جوی با تولید محتوا

موتورهای جست و جو همواره در حال رقابت با یکدیگر بوده و سعی میکنند تعداد مخاطبین خود را افزایش دهند ، به همین دلیل به وبسایت هایی که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند توجه ویژه ای دارند و این گونه وبسایت ها را برای جست و جو های خاص در نتایج اولیه خود قرار می دهند.یکی از عواملی که موتورهای جست و جو به آن توجه دارند محتوا و مطالب سایت است.

در نهایت این محتوا است که تعیین می کند یک وبسایت در کجای فهرست نتایج باید قرار گیرد.

همانطور که گفته شد ، اگر طراحی یک سایت به بهترین نحو ممکن شکل گرفته باشد اما در زمینه تولید محتوای سایت ضعیف عمل شده باشد ، موفقیتی بدست نخواهد آمد.

اما محتوای مورد علاقه موتورهای جست و جو چه محتوایی است ؟

محتوای مورد علاقه موتورهای جست و جو محتوایی است که در تولید آن رضایت کاربران در نظر گرفته شده باشد،برای این منظور باید در هنگام تولید محتوا به موارد زیر دقت کرد :

  • استفاده از تگ های H
  • استفاده از کلمات کلیدی
  • استفاده از کلمات LSI
  • استفاده از مقدمه و جمع بندی
  • استفاده از تصاویر به همراه متن جایگزین حاوی کلمه کلیدی
  • استفاده ی درست از لینک های داخلی مرتبط
  • رعایت چگالی کلمه کلیدی
  • توجه به عدم غلط های املایی در محتوا
  • استفاده از لینک خروجی (بک لینک) در صورت لزوم
  • رعایت پاراگراف بندی و عدم ایجاد پاراگراف های طولانی
  • طولانی بودن محتوا در صورت امکان
  • ایجاد توضیح متا
  • استفاده از عنوان درست و مرتبط حاوی کلمه کلیدی
  • استفاده از کلمه کلیدی در نامک سایت
  • استفاده از امکان پرش به عنوان برای مطالب طولانی

 

تبلیغات رپورتاژ آگهی

استراتژی اثر بخشی روی کاربران با تولید محتوا

رعایت موارد ذکر شده در تولید محتوا که در بخش قبل به آن اشاره شد ،  علاوه بر اینکه تضمین می کند موتورهای جست و جو محتوای تولید شده را یک محتوای با کیفیت بدانند،از طرفی نیز باعث رضایت کاربران خواهد شد،اما نکات دیگری وجود دارد که برای بهبود تجربه کاربران در سایت با استفاده از تولید محتوا باید در هنگام انتشار مطالب رعایت شود :

  • استفاده از اشکال گوناگون محتوا مانند پادکست و ویدیو
  • نشان دادن مطالب مرتبط به کاربران
  • استفاده از گزینه چت آنلاین برای سایت های پر بازدید
  • تولید مطلب به زبانی ساده
  • تولید محتوایی جامع تر از سایت رقبا
  • عدم استفاده از تبلیغات بنری متعدد
  • افزایش سرعت بارگذاری مطالب سایت
  • استفاده از رنگ های متنوع در محتوا برای جلوگیری از خستگی چشم